Dag 52 - 56 - Van Tongariro tot Auckland

24 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

6 graden Celsius, file op de ring en zeer korte dagen: jawel, bij het schrijven van deze laatste blog hebben we ons Belgenlandje alweer bereikt. Met het einde van deze reis sluiten we een belangrijk hoofdstuk van ons leven af, het was een dolle rit met enorm mooie herinneringen! De gebeurtenissen van de laatste dagen delen we hierbij nog een laatste keer met jullie!

Op maandag 21 november reden we via Lake Taupo naar Tongariro National Park. Deze streek stond hoog op onze reis-wishlist: dit is Mordor! Je hebt weinig fantasie nodig om de orks hier van achter de rotsen te zien verrijzen, we vonden opnieuw een aantal Lord Of The Rings-filmlocaties en genoten van het zicht op Mount Ngauruhoe, de vulkaan die model stond voor Mount Doom. Er zat een stevige wind aan de kabelbaan naar de top van Mount Ruapehu, maar het zonnetje was gelukkig ook van de partij waardoor de besneeuwde toppen mooi tot hun recht kwamen! In de vallei hadden we een aangename 21°, terwijl de temperatuur op de berg flirtte met het vriespunt. Een geluk dat we op alle weersomstandigheden voorzien waren :-)

Tongariro NP (15)Tongariro NP (105)Tongariro NP (109)Tongariro NP (116)Tongariro NP (148)Tongariro NP (209)Tongariro NP (222)Tongariro NP (3)Tongariro NP (1)

We reden dezelfde dag nog door naar een camping nabij Waitomo. Onderweg konden we het niet laten nog eens te stoppen om het mooie landschap op de gevoelige plaat vast te leggen. Je krijgt hier maar niet genoeg van die fotogenieke groene heuvels!

Lookout tss Tongariro en Waitomo (3)

Op dinsdagvoormiddag bezochten we The Glowworm Caves van Waitomo. Deze grotten zijn ruim 100 jaar een toeristisch trekpleister op het Noordereiland, dit heeft alles te maken met de duizenden glimwormpjes die zich hier nestelen. Via een onderaardse rivier vaar je doorheen hallen die verlicht worden door deze merkwaardige beestjes. Een mysterieuze locatie waarvan je helaas geen foto’s mag of kan nemen. Dat dit hele land verzadigd is van Lord Of The Rings-verhalen ervaarden we bij het verlaten van de parking. We geraakten aan de praat met een local die ronduit vertelde hoe hij de konijnen had gevangen die door Gollum werden opgepeuzeld en hoe vele vrienden van hem een rol in de film kregen toegewezen.

Dat was een mooie opwarming voor wat in de namiddag op het programma stond: één van de laatste hoogtepunten van onze reis, namelijk Hobbiton! Het bekende decor met tientallen hobbitholen werd permanent heropgebouwd bij de productie van The Hobbit. Een logische keuze, want sindsdien trekt deze locatie dagelijks honderden filmfanaten aan van over de hele wereld! Net zoals bij Bilbo Baggins eindigt ons avontuur bij het bereiken van Bag End. Zou hij bij zijn aankomst thuis ook een stout gedronken hebben in The Green Dragon?

Hobbiton (29)Hobbiton (54)Hobbiton (76)Hobbiton (87)Hobbiton (171)Hobbiton (1)

Diezelfde avond genoten we van een mooie zonsondergang in het dorpje Thames op het Coromandel Peninsula, een schiereiland in de buurt van Auckland.

sunset bij Thames (13)sunset bij Thames (18)sunset bij Thames (26)

Woensdag 23 november was onze laatste volledige reisdag. Na het afleveren van onze camper bereikten we Auckland, de grootste stad van Nieuw-Zeeland. Aan de haven genoten we van het lekker weer met de skyline van de stad op de achtergrond, terwijl de voetjes afkoeling kregen in het zeewater. Een bezoek aan het Belgian Beer Café kon uiteraard niet ontbreken. Als je zin had, kon je de Westvleteren 12° hier bestellen, als je er tenminste 101 Nieuw-Zeelandse dollar voor over had…

Auckland (2)Auckland (3)Belgian Beer Cafe

Net zoals thuis wordt vanaf midden november de kerstversiering hier al bovengehaald. Het is toch een vreemd gevoel om kerstbomen, rendieren en kerstmannen te spotten bij 24° Celsius.

Kerstversiering Auckland (1)Kerstversiering Auckland (2)

De laatste gaatjes in ons valiezen werden op donderdag 24 november nog opgevuld met een aantal souvenirs. We hebben betaald voor 60kg bagage, we moeten die dan ook ten volle benutten! Onze laatste uren op Nieuw-Zeelandse bodem brachten we op het gemakje door, terugblikkend op deze laatste acht weken.

Auckland (1)

Een vakantie is altijd te kort, zelfs al duurt ze acht weken. De tijd is hier voorbijgevlogen, maar we hebben zoveel mogelijk genoten van elk moment! Wie weet komen we hier ooit nog terug, het was het meer dan waard!

Bedankt aan iedereen voor het lezen van onze blog en voor de leuke reacties die we kregen! Zelfs al zullen we dit halfrond enorm missen, kijken we er toch naar uit om jullie allemaal terug te zien!

G'Day mates!

1. Julien De Pauw:
    7 december 2016
    Jullie reis zag er uit als een droom. Ik ben er van overtuigd dat het dat ook is geweest.
  2. Linda:
    21 december 2016
    Een fantastisch mooie huwelijksreis. Een formidabele belevenis. Om nooit te vergeten en alle dagen aan terug te denken. Super.