Eindelijk aangekomen in Melbourne!

2 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Beste lezers, we zijn er eindelijk! Na twee comfortabele vluchten (luchtzakken noch turbulenties) en ca. 24 uren onderweg kwamen we gisterenavond aan in ons hotel in Melbourne centrum.

Een verkenning van deze tweede grootste stad van Australië (4,5 miljoen inwoners, Sydney spant de kroon met 4,9 miljoen) stond vandaag dan ook op het programma. Deze stad is ook dit jaar weer uitgeroepen tot “meest leefbare stad ter wereld” en dat hebben we geweten! Het stadscentrum is aangenaam voor toeristen en inwoners omdat je het gemakkelijk te voet kan doen (we zitten vandaag aan 20.000 stappen op de teller :-)

Victoriaanse gebouwen uit de tijd van de Gold Rush pronken naast wolkenkrabbers die tot 300 meter hoog gaan!

St.-Paul's CathedralSelfie aan de Yarra River

Een bezoek aan de hoogste panoramaverdieping van het zuidelijke halfrond gaf ons een adembenemend zicht over deze mooie stad.

Zicht op Port Phillip BayDaarbuiten op die Eureka Tower trekt het serieus!Flinders Station en Federation Square

Maar naast dit alles was het vandaag vooral aangenaam door de lokale bevolking! Echt iedereen is hier supervriendelijk tegen ons, zoiets zijn we bij ons niet gewoon :-)

Om naast het sightseeing toch wat cultuur op te snuiven hebben we ook een bezoek gebracht aan The Old Treasury Museum dat ons heel wat bijleerde over Bushrangers, de historische expansie van Melbourne en de goudroutes.

Een wandeling doorheen Chinatown bracht ons naar het commerciële hart van de stad met heel wat steegjes waarin we gezellige boetiekjes, bars en restaurants terugvonden.

Dit alles hebben we vanavond doorgespoeld met een Duvel en een Lindemans Kriek in de Belgian Bar :-)

Een duvelke om af te sluitenEen kriekske om af te sluiten

Een selectie van onze foto’s vind je terug op het volgende tabblad!

Morgen vroeg uit de veren om onze huurwagen op te halen en een tochtje van 100 kilometer aan te vatten naar Rye via de oostelijke oever van het schiereiland Mornington Peninsula. Slaapwel!

Groetjes van daarbeneden,

Jolien & Wim

1. Karolien kbc:
    3 oktober 2016
    helaba, interessant om jullie avonturen te lezen. Ik ben een klein beetje jaloers. Leuk om te zien dat jullie ten volle genieten van dat prachtige land. Geniet met volle teugen
  2. Tess:
    3 oktober 2016
    Ik ben nu al fan van jullie Blog! Zo leuk met alle foto's en interessante weetjes :-)
  3. Kurt absurd:
    3 oktober 2016
    Een vriendelijkheid die je in België niet gewend bent ? Tja, wacht maar tot ze jullie hebben leren kennen ;-p
    Wel plezant om jullie op deze manier te kunnen volgen. Tot schrijfs