Dag 10 - Kangaroo Island pt.1?

10 oktober 2016 - Kangaroo Island, Australië

Wat een spannende avonturen beleven wij hier toch! Jullie vragen zich onwaarschijnlijk af of onze ferry naar Kangaroo Island vandaag wel is uitgevaren? Of zou de harde wind onze plannen blijven dwarsbomen? En wie is toch die mysterieuze pakjeslegger?

Wel, die laatste vraag heeft niks met ons te maken want dat komt uit Bassie en Adriaan. Dit geheel terzijde maar daarom niet onbelangrijk, Bassie en Adriaan hebben namelijk heel wat kleur aan onze kindertijd gegeven! Maar laat ons weer tot de orde van de dag komen.

Deze nacht hebben we uiteraard niet echt vast geslapen, we hoorden hoe de wind buiten hard bleef huishouden en we zagen onze tweedaagse trip naar Kangaroo Island volledig in het water vallen omdat de ferry’s bij dit weer waarschijnlijk nog steeds niet zouden uitvaren.
Toen de wekker om 4:15 afging blies de wind nog stevig, we maakten ons dus op om aan de haven een cash refund te krijgen in plaats van naar Kangaroo Island overgezet te worden. Ook op de site van de ferry stond nog geen verdere info, die zou pas een update krijgen om 6:00, het tijdstip van ons vertrek. Met de moed in de schoenen zakten we dus voor zonsopgang af naar de haven. Onze verbazing was enorm toen we bij aankomst zagen dat de boten toch vaarden! We hebben Kangaroo Island dus – met enige vertraging - gehaald, maar tijdens de overzet beseften we wel dat de schippers genoeg reden hadden om zich gisteren zorgen te maken, het was vandaag een heel woelige vaart!

En wat een geluk dat we hier geraakt zijn, want een dag als vandaag zouden we voor geen geld van de wereld willen missen! Kangaroo Island (naar grootte te vergelijken met Vlaanderen) heeft door zijn isolatie van het vasteland een veel groter dierenbestand omdat hier veel minder roofdieren zijn. Dit zorgt ervoor dat je hier veel sneller beestjes kan spotten!

Onze eerste halte was het Kangaroo Island Wildlife Park. Hier vangt men weesdieren op die nog heel jong zijn, het grote voordeel is dat ze hierdoor handtam zijn (tammer dan ons konijnen thuis, dat alleszins). Dit gaf ons de kans om samen op de foto te gaan met een koala en heel wat kangoeroes, een onvergetelijke belevenis!

KI Wildlife Park (103)KI Wildlife Park (107)KI Wildlife Park (117)

Na dit hoogtepunt zetten we onze weg verder. Dit eiland heeft ongeveer twee geasfalteerde wegen, de rest zijn de typisch Australische dirtroads met de daarbij horende beestjes op de weg, zoals vandaag een varaan onze weg kruiste.

Eddy op de dirtroadVaraan op de weg (4)

Op weg naar ons resort maakten we nog een tussenstop aan Vivonne Bay, een prachtige baai die als decor mocht dienen voor onze supportersbijdrage aan onze Rode Duivels voor vanavond! Ze kunnen zien dat ze winnen :-)

Vivonne Bay (47)Vivonne Bay (52)

Daarna volgde nog een Koala walk in Hanson Bay waar we onze eerste baby-dragende koala zagen (of hoe zou dat beest anders aan vijf ledematen komen?)

Hanson bay (7)

Intussen weten jullie wel waar alle foto’s van vandaag te vinden zijn! Allen daarheen!

Morgen gaan we op verkenning in Flinders Chase, het grootste natuurpark van het eiland, we kijken er naar uit, hopelijk jullie ook!

1. Tineke & Dries:
    10 oktober 2016
    Dag Joiien & Wim,

Fijn om te lezen dat jullie het goed stellen en dan toch op dat eiland geraakt zijn!

Geniet ervan (zonder mate)!

Groetjes,

Tineke & Dries