Dag 11 - Kangaroo Island Pt.2

11 oktober 2016 - Kangaroo Island, Australië

Jaja, we zitten nog steeds op kangoeroe-eiland (klinkt als een album van Jommeke, nu ik erover nadenk). Deze dag stond volledig in het teken van Flinders Chase, het grootste natuurpark van het eiland.

We begonnen met een Heritage Walk waar we begroet werden door enkele locals: wilde kangoeroes (die precies weinig schrik van ons hadden), enkele koala’s (misschien wel de laatste van onze reis) en Tawny Frogmouths:

heritage walk (15)heritage walk (18)heritage walk (11)

Vervolgens reden we de twee hoogtepunten van dit park tegemoet.
Het eerste is Admirals Arch. Dit is niet bepaald een trekpleister door de grot zelf, maar vooral door de bewoners ervan: over heel deze baai zie je honderden zeeleeuwen die naar deze romantische plek komen om kleine zeeleeuwtjes te maken! Bij een eerste blik op de donkere rotsen zie je helemaal niks, maar eenmaal je wat beter kijkt kan je heel wat van deze lijvige zeezoogdieren terugvinden. Wie telt er het meest op volgende foto’s?

Admirals Arch (21)Admirals Arch (31)

Het tweede hoogtepunt van het park is een collectie stenen. Die stenen hebben een nogal merkwaardige vorm. Daarom kregen ze ook de originele naam “Remarkable Rocks” (toch vindingrijk, die Aussies). Deze hebben hun vorm te danken aan een erosieproces dat nog steeds aan de gang is. Hun ligging en formaat maakt dit echt wel een bijzondere plaats!

Remarkable Rocks (72)Remarkable Rocks (89)

’s Namiddags stond een trektochtje op het programma via de Rocky River naar haar zeemonding. Het bleek een stevig tochtje te zijn met redelijk wat klimwerk. Ook deze rivier heeft haar naam niet gestolen, naarmate we richting monding stapten werd het landschap almaar ruwer!

Snake Lagoon Hike (34)Snake Lagoon Hike (52)

Morgen rijden we richting Adelaide (als de ferry’s uitvaren tenminste), overmorgen zitten we op de vlucht naar The Red Centre! Het gaat hier allemaal wel heel snel! We merken wel dat een deftig Wifi-netwerk in afgelegen gebieden een zeldzaamheid is, het is dus mogelijk dat het enkele dagen wachten is op de volgende blog, we houden jullie via de sociale media zeker op de hoogte!

Tot de volgende!

1. Mimi:
    13 oktober 2016
    Wat een mooi natuur er daar is, en dan die prachtige uitleg daar bij, een geboren reporter.