dag 8 en 9 - onderweg naar Kangaroo Island

9 oktober 2016 - Normanville, Australië

Je kan op reis niet altijd alles zelf in de hand hebben, vandaag was daar een mooi voorbeeld van.

We vertrokken gisteren uit The Grampians voor een lange tocht: we hadden ca. 450km voor de boeg naar Robe, een klein havenstadje halfweg op onze route naar Kangaroo Island. We hebben dus heel wat tijd doorgebracht in de wagen, waardoor we van deze twee dagen niet zulke spectaculaire foto's hebben zoals enkele dagen geleden. Om toch nog iets te zien maakten we een tussenstop in Portland voor een zicht op de lighthouse van Cape Nelson:

Cape Nelson Lighthouse

In diezelfde stad ligt ook een petrified forest of versteend woud, te vinden op Cape Bridgewater:

Petrified Forest - Cape Bridgewater

Volgens de legende zou een zandstorm een heel bos onder het zand bedolven hebben. De regen zou het zand verharden terwijl de bomen verdorren, met deze vreemde zuilen als gevolg. Dat de zuilen in feite door een natuurlijk verschijnsel van kalksteen-eroie gevormd werden, spreekt helaas niet zo tot de verbeelding :-)

Mount Gambier was onze volgende stop, waar we het Blue Lake zagen, een meer in een vulkaankrater dat er in lente en zomer blauw uitziet, terwijl het in de herfst en winter grijs kleurt!
Blue Lake - Mt. Gambier

Na 476 kilometer kwamen we aan in Robe:

dagteller 8 oktober

We hadden nog eens diezelfde afstand te overbruggen om aan Kangaroo Island te geraken. Dit is een enorme confrontatie met de immense afstanden in dit land, ver rijden maar op de landkaart weinig opschuiven :-)

In Robe kregen we plots een telefoontje van de ferrymaatschappij die ons naar Kangaroo Island zou brengen: door slechte weersvoorspellingen moesten we de volgende dag de ferry van 12 uur nemen, vier uur vroeger dan gepland. Omdat we nog een 450km te gaan hadden, zijn we deze ochtend dus heel vroeg opgestaan.

Wij dus vanochtend die lange rit in één stuk afgereden om zeker op tijd aan de terminal te zijn. Tijd voor een tussenstop of fotoshoot was er helaas niet. Gelukkig hebben we een overload aan muziek mee om de lange ritten aangenaam te maken :-)

Aan de terminal wist men ons echter te zeggen dat alle boottochten voor vandaag gecanceld waren door het slechte weer. We hebben dus moeten aankloppen bij een vakantiepark op een half uurtje van de haven om hier te overnachten. We hopen morgenochtend vroeg (we staan ingepland voor de overzet van 6:00) toch Kangaroo Island te bereiken! Wordt ongetwijfeld vervolgd!

1. Kristof De Graeve:
    9 oktober 2016
    Jammer maar een dagje uitrusten zal ook geen kwaad kunnen..
    Morgen weer een nieuw avontuur.