Dag 7: The Grampians

7 oktober 2016 - Grampians National Park, Australië

Een week geleden zei Lut (Jolien haar moeder, voor de leken) bij het afscheid aan de luchthaven: “Doe geen dingen die ik niet zou doen”. Vandaag hebben we die regel waarschijnlijk overtreden. Sorry, ma.

Daarom maken we vandaag twee versies van onze blog!

Versie 1: de mama-versie
We hebben vandaag flink gewandeld in The Grampians. Er waren opnieuw kangoeroes te zien langs de weg en we hebben mooie foto’s genomen van Mackenzie Falls en The Grand Canyon (uiteraard niet zo Grand voor zij die de Amerikaanse versie gewoon zijn, maar toch).

Aan The Grand Canyon (4)Jolien bij Mackenzie FallsWim bij Mackenzie Falls

Verder niks bijzonder, er is dus helemaal geen reden om nog verder naar beneden te scrollen of andere foto’s te bekijken. Slaapwel mama’s!
De anderen mogen doorscrollen en verder lezen!

Versie 2: de ongecensureerde versie

Dit gigantische park “The Grampians” heeft een aantal spectaculaire locaties. We reden daarom direct naar The Balconies, een populaire lookout op de vlakte. The Balconies hebben de vorm van een dierenbek, vroeger kon je er nog in gaan staan maar door loskomende stenen kan je er vandaag gewoon naar kijken (en uiteraard veel foto’s van nemen):

wij bij The BalconiesEddy bij The BalconiesJolien bij The Balconies 2

Wim is wel naar beneden gevallen (we waren nog juist op tijd om een foto te trekken. De dokters zeggen dat er toch weinig hersenschade kon opgelopen worden, dus dat zal wel meevallen.

Wim valt bij The Balconies

Next stop: Mackenzie Falls. De tweede waterval op onze reis. Zie mama-versie voor de foto’s :-)

Boroka Lookout stond voor de middag op het programma. Deze plaats is iets minder gekend, maar ze leverde voor ons wel spectaculaire beelden op! Neenee, hier kwam geen Photoshop aan te pas!

Wij op Boroka LookoutJolien op Boroka LookoutWim op Boroka Lookout

We hadden ons na de lunch voorgenomen een middelzware bergtocht te maken naar The Pinnacle, een klif die hoog boven de vallei uitsteekt. We hadden ons tot nu toe enkel op deftig aangelegde wandelpaden begeven, daar kwam met deze tocht wel een einde aan. De weg naar The Pinnacle liep doorheen magnifieke rotsen met aanzienlijke hoogteverschillen, één van de mooiste walks die we ooit deden!

Jolien op De weg naar The PinnacleWim op weg naar The PinnacleDe weg naar The Pinnacle

Maar de wandeltocht naar The Pinnacle was maar een voorsmaakje, want de top van de berg is één van de mooiste plaatsen die we tot nu toe bereikt hebben!

Wij op The PinnacleJolien op The Pinnacle

Wij bij The PinnacleWim op The Pinnacle 2

Aan alle mama’s die toch hebben verder gelezen: het ziet er gevaarlijker uit dan het voelt! Je moet dit ook eens meemaken!