Dag 5: Great Ocean Road Pt. 2

5 oktober 2016 - Port Campbell National Park, Australië

Waar we gisteren mochten kennis maken met de kangoeroe, was het vandaag de beurt aan dat ander bekend Australisch beest: de koala. Er zouden er te vinden zijn aan Kennet River, een tiental kilometer terug van waar we kwamen (dankzij die wegomlegging van gisteren).  Aan Kennet River werden we verrast door kaketoes en papegaaien, een leuk extraatje. En nee, we hadden geen eten in ons hand en hebben niemand betaald voor deze kiekjes, dit is allemaal 100% puur natuur!

ontvangst door kaketoes aan Kennet RiverJolien krijgt ook aandacht van een papegaaiNog meer papegaaien!

Koala’s spotten leek echter een moeilijker klus. We reden een gigantisch bos door met enorme eucalyptusbomen, maar geen koala te bespeuren. Op de terugweg vonden we echter het antwoord op een belangrijke vraag: Hoe vind je het gemakkelijkst een koala? Zoek gewoon naar toeristen die er al één gevonden hebben :-) Onze eerste koala vonden we op aangeven van een Duits koppel. Minder plezant uiteraard, je wil er natuurlijk zelf één vinden. En of we er uiteindelijk zelf gevonden hebben: vandaag 12 van deze o zo fluffy beestjes gezien, waarvan we er acht zelf gevonden hebben :-) Sorry voor de overload aan koalafoto's maar ze zijn gewoon zo schattig!

Onze eerste koala aan Kennet RiverEn nog een koala bij Kennet Riverkijk, een koala!Koala bij Cape Otway

Een ander hoogtepunt dat vandaag op de agenda stond waren de 12 Apostles, een zeer gekende strook met rotsen langs de kust, duidelijk herkenbaar aan de busladingen Aziaten die erop af komen.

De weg erheen liep alweer lang prachtig heuvelland (zoals gisterenavond), maar ook dicht beboste gebieden waren van de partij.

zicht bij Otway NP

Bij aankomst vroegen we ons af wat het ergste was: al die toeristen of de regen die ondertussen op ons neerdaalde? Aangezien ons hotel dicht bij die apostelen ligt en er morgen veel beter weer voorspeld wordt, hebben we dan maar beslist om morgen een uurtje vroeger op te staan en terug te keren naar deze plaats, nog voor die Aziaten uit hun bed zijn. We konden onze tijd vanavond toch nog gebruiken voor de inhaalbeweging van onze blog! Eddy wou echt vandaag nog een foto bij een apostel, bij deze toch al een voorsmaakje:

Eddy wou met een apostel op de foto

Tot de volgende!

1. Sam:
    10 oktober 2016
    Ja , kerel . Da ziet er daar de max uit .
    Have fun, mate .
    Zwééééééééééééééééééép .